Повечето асистиращи системи създават объркване сред шофьорите

Много хора всъщност не знаят какво точно могат тези функции

Мартин Дешев,
Ford система светофари

Ford

М одерните автомобили изобилстват от асистиращи системи, които трябва да направят шофирането и пътуванията по-приятни и безопасни. Според ново проучване на DG Cities обаче се оформя значително разминаване в доверието на шофьорите и способностите на тези системи, съобщава AutoExpress.

Проучването обръща внимание конкретно на системите за спазване на лентата на движението, екстремно спиране за предотвратяване на инцидент и интелигентна асистенция на скоростта. Това са технологии, които вече са задължителни в единния европейски пазар и съответно се включват по подразбиране във всички нови модели.

Оказва се обаче, че 40% от шофьорите не получават достатъчна информация за способностите на тези системи, когато купуват автомобила си. А допълнителната проверка на DG Cities открива и още проблеми – търговците на автомобили също масово не познават способностите на тези системи и има случаи, в които преувеличават качествата им.

Така се получава ситуация, в която шофьорите имат съвсем погрешни очаквания за възможностите на автомобила им, което е опасна предпоставка за инциденти и подценяване на ситуациите, защото си мислят, че колата „бди“ и ще се намеси. Това е проблем, който може да увреди и приемането от хората на автономните автомобили. След като се „опарят“ заради неотговорени очаквания, хората ще са много по-скептични към автономните коли в бъдеще.

Ситуацията трябва бързо да се адресира, тъй като все още 70% от ползвателите на асистиращи системи казват, че оценяват предимствата, които технологиите могат да предложат. Същевременно обаче са недоволни от липсата на информация и това създава неудовлетвореност от реалната работа на системите. В резултат, само 30% от шофьорите всъщност имат доверие, че производителите сами тестват системите и затова е нужна ясна регулация, която да се въведе от институциите.

коли автомобили асистиращи системи технологии